¡Asi son, del 2: La llegada!

Att lära sig spanska har aldrig varit så kul! I samma anda som den amerikanska TV-serien Vänner (Friends), är detta en perfekt metod att lära sig spanska och ha roligt på samma gång. Möt Juanjo, som är fotograf och bor i en spansk stad. Denna serie kretsar kring honom och hans fem vänner.

* Detta avsnitt: Innan Kasper kommer från Danmark, flyttar Luis Enrique in hos Juanjo. Men har Luis Enrique verkligen förstått att han bara får bo där i en vecka? Hinner Juanjo bli av med Luis Enrique innan Kasper flyttar in?
Tema: Vänner och samlevnad.

Innehåll: Bl.a. att presentera sig själv, relationer mellan människor och att beskriva människor fysiskt.

Del 1 - El chat - handlar om kärlek, brusten kärlek och arbete
Del 2 - La llegada - handlar om vänner och samlevnad
Del 3 - La fiesta - handlar om fest och gåvor
Del 4 - La comida - handlar om familjen och mat
Del 5 - La cena - handlar om resturanger och relationer
Del 6 - El mercadillo - handlar om kostnader för boende
Del 7 - El teléfono - handlar om telefonsamtal, arbete och påståenden
Del 8 - La gripe - handlar om väder och hälsa
Del 9 - Las fotós - handlar om nyheter, personliga resor och gillande
Del 10 - El reencuentro - handlar om relationer och personliga minnen

Artikelnummer
Sol7082
200,00 kr

Att lära sig spanska har aldrig varit så kul! I samma anda som den amerikanska TV-serien Vänner (Friends), är detta en perfekt metod att lära sig spanska och ha roligt på samma gång.

Undervisningen i moderna språk i årskurs 4–9, inom ramen för elevens val ska behandla följande innehåll

• Olika former av samtal och dialoger.
• Berättelser och annan fiktion även i talad eller dramatiserad form samt sånger.
• Hur ord och fasta språkliga uttryck, till exempel artighetsfraser och tilltalsord, används i texter och talat språk i olika situationer.

Undervisningen i moderna språk i årskurs 7–9, inom ramen för språkval ska behandla följande innehåll

• Tydligt talat språk och texter som är instruerande och beskrivande från olika medier.
• Olika former av samtal, dialoger och intervjuer.
• Berättelser och annan fiktion även i talad eller dramatiserad form samt sånger och dikter.
• Strategier för att uppfatta betydelsebärande ord och sammanhang i talat språk och texter, till exempel att anpassa lyssnande och läsning till framställningens form och innehåll.
• Språkliga företeelser som uttal, intonation, grammatiska strukturer, stavning och interpunktion i det språk som eleverna möter.
• Hur ord och fasta språkliga uttryck, till exempel artighetsfraser och tilltalsord, används i texter och talat språk i olika situationer.
• Hur olika formuleringar används för att inleda och avsluta olika typer av framställningar och samtal.